Dersin Adı | Muhasebe Etiği Projesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACC 482 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere iş dünyası ile etkileşim içerisnde planlama, yönetme ve kontrol etme süreçleriyle bir muhasebe ve denetim etiği projesini hazırlama konusunda temel becerileri sağlamaktadır. Tüm projeler Muhasebe ve Denetim Programı’ndan bir akademik danışman tarafından desteklenmektedir. Öğrenciler (bireysel veya bir grup halinde) muhasebe, denetim ve etik konusundaki bilgilerini kullanarak, alan çalışması yoluyla bir proje hazırlamak durumundadırlar. Projenin adımları boyunca iletişim becerilerini de geliştirecek şekilde öğrencilerin dönemsel raporlar ve sözlü sunumlar yapmaları gerekmektedir. Bütün projelerde temel kural metni olarak Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu (IFAC) tarafından yayımlanan Profesyonel Muhasebeciler için Etik Kurallar’ın en son versiyonu kullanılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrenciler muhasebeciler için etik kuralların neler olduğunu öğrenecekler, ikinci bölümde ise muhasebe ve denetim etiği konusunda bir projeyi hazırlayıp sunacaklardır. Öğrenciler bu süreçte akademik danışmanları tarafından destekleneceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Buluşma Oturumu: Muhasebe Etiğine Giriş | Derse katılım gerekli – tüm öğrenciler |
2 | Buluşma Oturumu: Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu (IFAC) tarafından yayımlanan Profesyonel Muhasebeciler için Etik Kurallar’a Genel Bakış | Derse katılım gerekli – tüm öğrenciler |
3 | Buluşma Oturumu: Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu (IFAC) tarafından yayımlanan Profesyonel Muhasebeciler için Etik Kurallar’a Genel Bakış – Etik Problemin Analizinde AICPA Modeli’nin Kullanımı | Derse katılım gerekli – tüm öğrenciler |
4 | Projelerin dağıtımı – Proje gerekliliklerinin belirlenmesi | Akademik danışmanla ilk buluşma |
5 | Proje Önerisinin Sunumu – 10 dk. | Proje önerisinin sunulması- Akademik danışmanla buluşma |
6 | Proje hazırlama | Önerilerin gözden geçirilmesi |
7 | Proje hazırlama | Akademik danışmanla buluşma |
8 | Proje hazırlama | Akademik danışmanla buluşma |
9 | Proje ilerleme raporunun hazırlanması | Akademik danışmanla buluşma, proje ilerleme raporu |
10 | Proje ilerleme raporunun sunulması – 20 dk | Akademik danışmanla buluşma, Proje ilerleme raporunun son teslim tarihi |
11 | Proje performans yönetimi | Akademik danışmanla buluşma |
12 | Proje performans yönetimi | Akademik danışmanla buluşma |
13 | Proje performans yönetimi | Akademik danışmanla buluşma |
14 | Proje raporunun hazırlanması | Akademik danışmanla buluşma |
15 | Projelerin sınıfta sunumu | Projenin son teslim tarihi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ferrell, O.C., Fraedrich, John, and Ferrell, Linda (2008). Business Ethics, Ethical Decision Making & Cases, Boston, MA: Prentice Hall. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | IFAC ETİK İLKELERİ Dökümanı, http://www.ifac.org/ethics |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 80 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 65 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 169 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | X | ||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | |||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | |||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | |||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | X | ||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest